18 Şubat 2011 Cuma

nerde kalmıştım?

mıııııırrrr,

kitap okumayı seviyorum. daha doğrusu kitap okumadığım zamanlarda (ki ne yazık ki oluyor öyle dönemler) hayatımda bir şeyler yanlış gidiyormuş gibi geliyor. yaşamak için nefes almak, yemek yemek gerekir ya benim kitap okumam da gerekiyor.

kitaplarımı da seviyorum, onları kimselerle paylaşmak istemiyorum. ödünç vermek, verdiğin kitabın geri gelmemesi, gelse de başına bir işler gelmiş olarak gelmesi, geç kalması, özlemen.

kitap dendi mi, peşinden de kitap ayracı gelir tabi.

okumayı bıraktığı sayfayı aklında tutan veya sayfayı kıvırıveren de var tabi ama onun dışında, her kitabın bir de ayracı olur. kitap ayracı dendiğinde aklınıza özel bir şey gelmesin. o an elinizin altında olan kitabın arasına sıkıştırabileceğiniz her şey kitap ayracı olarak kullanılabilir. küçük bir kağıt parçası, genelde kredi kartı slibi, satış fişi, bir el ilanı, bir otobüs veya sinema bileti, köşedeki kebapçının eve verdiğiniz her sipariş de 5 tane daha gönderdiği kartvizit (sevgili kebapçı, bende telefon numaran var, bu sayede sipariş verebiliyorum zaten. gönderme artık şu kartlardan lütfen.). kalem, saç tokası, ilaç kutusu, cep telefonu, mp3 çalar... artık o an eline ne geçerse kitabın arasına atıverdiğini söyleyenler de var.

bir de kitap ayraçlarına özel bir ilgi gösteren grup var. ben onlardanım. her kitabımın ayrı bir ayracı var. ona özel. kitap bittikten sonra da içinde bırakırım ayracı. yeni bir kitap yeni bir ayraçla açılır.

bu ayraçlar da genelde bir arkadaşımın hediyesi olur. öyle kitap alırken tezgahta duran ve başka kitapların tanıtımı için hazırlanmış ayraçları pek kullanmam. alırım onları da ama pek kullanmam. ben daha çok genelde arkadaşlarımın bana hediye ettiği veya bir sergiye müzeye gittiysem oradan almış olduğum ayraçları kullanırım. ayraçların bir hikayesi olur böylece. daha önce okuduğum bir kitabı sonradan elime aldığımda içinden çıkan ayraç, o sıralar olan olaylara referans olur böylece. hem kitabı, hem de o dönemi yeniden yaşarım.

ancak fark ettim ki, benim hiç kedili ayracım yok.

hani bir gün bana küçük bir hediye alacak olursanız, aklınızda bulunsun. şöyle şık, güzel, kedili bir kitap ayracı almak isterseniz aşağıdakiler size örnek olsun. bunları beğendim.


bunlarda basit ve sevimli olanlar.



uykudan önce 40 sayfa. kendiniz için en azından bunu yapın.

mıııııırrrr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

sen de mırla

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...