21 Şubat 2011 Pazartesi

tırnak kontrolü

mııııırrrrr,

ilkokul zamanlarında, pazar akşamı evde bir telaş hatırlıyorum. saat 8'de "bizimkiler" başlamadan önce banyo yapılacak. önlük, yaka ütülenecek, temiz çoraplar hazırlanacak. ertesi gün okula gidecek defter kitap çantaya yerleştirilecek. e ödevler çoktan bitmiş tabi. bu saate ödev mi kalır. ve en önemlisi tırnaklar kesildi mi, önlüğün cebine temiz mendil kondu mu? ne de olsa pazartesi sabah okulda öğretmenin yapacağı ilk iş tırnak kontrolü. mendillerimiz çıkartıp sıralarımızın üstüne koyacağız, üstüne de ellerimizi. ve öğretmen kontrol edecek tırnaklar kesilmiş mi, temiz mi diye. hala var mı acaba bu uygulama?

bu tırnak meselesi daha sonraki yıllarda o kadar üstünde durulmaz oldu bizim evde, en azından annem hatırlatmazdı tırnaklarını kes diye. okulda da kontrol filan kalmadı. galiba ilkokulda verilen tırnak terbiyesini yeterli gördü büyükler. veya da söylenmeden hallettik bu işleri.

ve işte yeni bir haftaya başladık. ben hala pazar akşamından hazırlanabildiğim kadar hazır olmaya çalışıyorum. pazartesi sabahları ekstra tatsız sabahlar çünkü. haftasonu sabah biraz daha geç kalkınca, bünye hemen geç kalkmaya alışıyor ve pazartesi sabah uyanmak biraz daha zor oluyor. bu nedenle hazır olabildiğim kadar pazar akşamından hazır olmaya çalışıyorum. mesela ne giyineceğimi akşamdan hazırlıyorum ki sabah bir de ne giyineceğim derdi olmasın. giyineceklerime uygun çantayı seçip eşyalarımı yerleştiriyorum, ayakkabıları kontrol edip gerekirse boyuyorum. ve tabi tırnaklar. şimdilerde pazar akşamı behzat ç.'yi izlerken törpüleyip boyuyorum. dizi bitene kadar da kuruyor. öyle maniküre pediküre gidip, ellerim yapılırken boş boş oturmak hiç bana göre değil.

ama tabi aşağıdaki gibi bir uygulama isteyenlerin manikürcüde bir hayli zaman geçirmesi gerek eminim.



nail art denen bir şey var. işte bunlarda kedili örnekleri. anladığım kadarı ile bu nail art iki şekilde yapılıyor. ya çeşit çeşit boyalarla yetenekli manikürcüler tırnaklarınızın üstüne resimler yapıyor ya da çıkartma veya takma tırnakla hallediliyor. nail art tasarımı başlı başına bir iş. onlarca site, blog bulabilirsiniz. yarışmaları bile var.


türkiye'de bu sektör ne alemde anlayamadım. böyle bir şey yaptırmak istesek kime gitmek gerek, o çıkartmalar nerelerde satılır bulamadım. hiç bir şey yok değil ama kedili birşeyler yok.


bu yukardakini nasıl yapmışlar mesela, hem sade hem de temiz duruyor. en azından benim için diğerlerine göre daha kullanılabilir bir desen. manikürcüsünü bulsam yaptırmak isterim. acaba denesem kendim becerebilir miyim?

mıııııııırrrr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

sen de mırla

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...